Vitamíny pre pleť!


Sprievodca potrebnými vitamínmi pre zdravú pokožku a informácie o tom, ako ich môžete zahrnúť do rastlinnej základnej stravy!

VITAMÍN A

Bohatý antioxidant, ktorý sa nachádza v mnohých žltých druhoch ovocia a zeleniny. 
Pomáha regenerovať poškodenú pokožku a pôsobí proti starnutiu.
Zeleninové a ovocné zdroje:  mrkva, tekvica maslová, sladké zemiaky, špenát, listová zelenina, tekvica, kel, melón, mango, broskyňa, marhule.

VITAMÍN C

Vitamín C má antioxidačné vlastnosti, je výborný proti prejavom starnutia a udržuje hladinu kolagénu v pokožke.
Je taktiež protizápalový.
Zeleninové a ovocné zdroje: paprika, žerucha, kapusta, brokolica, paradajky, karfiol, listová zelenina, jahody, papája, pomaranče, 
citrón, mango.

VITAMÍN D

Vitamín D, známy ako slnečný vitamín, reguluje vstrebávanie vápniku. Slnečné svetlo je hlavným zdrojom vitamínu D. 
Existuje tiež niekoľko rastlinných zdrojov, napríklad ľanové semienko, slnečnicové semienko, spirulina, huby.

VITAMÍN E

Antioxidant, ktorý pomáha poškodenej pokožke v bojom proti voľným radikálom. Je to tiež veľmi dobrý vitamín proti  starnutiu pleti.
Zeleninové a ovocné zdroje: tmavé listy, zelenina, špenát, kel, mangold, avokádo, kiwi, slnečnicové semiačka, mandle.

VITAMÍN B

Vitamíny skupiny B sú potrebné pre zdravú pokožku a vlasy. 
Vitamín B2: špenát, morské riasy, huby, špargľa, mandle. 
Vitamín B5: brokolica, huby, avokádo, sladké zemiaky. 
Vitamín B6: banán, cícer, zemiaky, pistácie. 
Vitamín  B7: cvikla, rímsky šalát, mandle, vlašský orech. 
Vitamín B9: tmavá listová zelenina. 
Vitamín B12: len v živočíšnej potrave - ryby, mäso, vajíčka, mlieko.